CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, December 31, 2010

cuti cuti cinta . . .

assalamualikum kawan kawan semua. . .asmah nk tanye nie.korang dh tgok x cite CUTI CUTI CINTA??
hehehe asmah dh tgok dh cite tu.bg asmah cite tu boleh than la bestnyer. sweet jewp tgok nora danish ngan farid kamil.gaduh punyer gaduh last2 dyerowg jauh cinta jugak. .hehehe seronok jgak tgok gelagat dyerowg dlm cite nie.hehehe korang nk tau x sipnosis cite nie.?? klu korang x nk tau x pe sbb asmah ttap nk bg tau jugak.hehehee.beginilah sipnosisnyer;


Eava Ealiana merupakan seorang pengarah disebuah syarikat kepunyaan bapanya, Tan Sri Zaini. Sebagai anak tunggal kesayangan, Eava dilimpahi dengan penuh kasih sayang dan kemewahan. Apabila dewasa, Eava yang berkelulusan luar negeri bekerja di syarikat ayahnya. Eava merupakan seorang yang terlalu cerewet tentang segala-galanya, sombong dan suka membangga diri. Sering membebel jika tidak puas hati dan sangat tegas. Pekerja-pekerjanya lebih takutkan Eava berbandibng ayahnya. Tan Sri Zaini mempunyai seorang kawan rapat, Datuk Hamzah yang mempunyai seorang anak lelaki, Remy. Remy seorang playboy yang cuma tahu menghabiskan harta ayahnya sahaja. Remy dan Eava disatukan atas tujuan perniagaan dan niat Datuk Hamzah membolot harta Tan Sri Zaini.
Suatu hari Eava terserempak dengan Remy yang sedang bermesra bersama seorang wanita. Eava marah, lalu menumbuk Remy dan terus berlalu. Kecewa dengan tindakan Remy, Eava memandu keretanya tanpa tujuan lain, hanya semata-mata ingin melarikan diri daripada Remy dan masalah yang dihadapinya. Dia terus memandu sehingga sampai di sebuah hotel di tepi pantai. Setelah membuat tempahan, Eava masuk ke bilik tetapi tidak berpuas hati dengan keadaan bilik hotel itu. Dia memanggil pengurus hotel itu, En. mahmod dan memberi komen terhadap berberapa perkara. En. Mahmood mengarahkan pekerjanya, Fausrina dan Maliqurrahman melakukan perkara-perkara yang di komen oleh Eava. Walaupun sudah dibetulkan, Eava masih tidak berpuas hati dan terus memberi komen. En. Mahmood yang tidak tahan dengan bebelan Eava turun ke kaunter. Omar Rudy seoarang lagi pekerja yang menawarkan dirinya untuk memuaskan hati Eava. Eava menyuruh Omar Rudy membuat apa sahaja mengikut suaka hatinya dan Omar hanaya membuat tanpa membantah. Akhirnya Eava berpuas hati dengan biliknya itu.
Esoknya, Eava memandu keretanya mengelilingi kawasan hotel. Eava sampai di sebuah kampung nelayan dan ternampak Omar rudy, Fausrina, Maliq dan Kris Dayana di dalam bot sedang besiap-siap sedang bersiap-siap untuk pergi ke laut. Eava bertanya apa yang mereka buat dan mereka hanya memberitahu Eava mereka tinggal di kampung dan menjadi nelayan membantu bapanya selain dari bekerja di hotel tersebut. Eava seperti menyindir Omar Rudy dengan mengatakan mereka terpaksa melakikukan dua kerja untuk mencari makan. Eava juga memperkecilkan kerja nelayang kerana menurut Eava, kerja nelayan adalah satu kerja yang mudah kerana tidak perlu berfikir jika dibandingkan dengan kerjanya sebagai pengarah syarikat. Omar Rudy mencabar Eava mengikutnya pergi ke laut menangkap ikan. Eava bersetuju. Maka mereka pun pergi ke laut untuk menangkap ikan dan Eava mengalami berbagai-bagai kesukaran dan berlaku berbagai-bagai perkara lucu. Sejak hari itu, banyak lagi kejadian yang berlaku akibat pertentangan gaya hidup dan pemikiran dua golongan ini. Eava masih lagi dengan sikap berkeras hati dan sentiasa mencari jalan mengenakan Omar Rudy dan kawan-kawanya.
Suatu hari Eava memberitahu En. Mahmood yang dia perlukan seorang untuk mengiringinya semasa berada di hotel itu. En. Mahmood bersetuju. Eava mahukan Omar Rudy menjadi pengiringnya. Ini menimbulkan kemarahan kawan-kawannya. Fausrina mula sedar yang Omar Rudy seperti sukakan Eava walaupun Omar tidak menyatakannya. Fausrina dalam diam sukakan Omar Rudy tetapi kerana persahabatan mereka yang akrab dia menyembunyikan perasaannya. Fausrina mula cemburukan Omar Rudy dan Eava. En. Mahmood menyedari perubahan Fausrina itu lalu menyuruh Fausrina memberitahu tentang isi hatinya tetapi dia tidak mahu. Dalam masa yang sama En. Mahmood sukakan Kris Dayana tetapi malu untuk menyatakannya.
Sementara itu di Kuala Lumpur, ibu bapa Eava dan Remy sibuk mencari Eava. Setelah mereka mengetahui dimana Eava berada. Mereka segera pergi ke hotel tersebut. Tiba di hotel tersebut, En. Mahmood memberitah mereka, Eava dan Omar Rudy pergi ke lautdan jika mereka ingin mengetahui lebih lanjut, mereka harus berjumpa ibu bapa Omar Rudy. Mereka pergi ke kampung nelayan dan berjumpa dengan ibu bapa Omar Rudy . Eava dan Omar Rudy berjalan-jalan mengelilingi pulau-pulau yang ada di sekitar itu dengan menaiki bot. Tiba-tiba di tengah laut, bot mereka rosak.
Oleh kerana cuaca tidak elok dan angin yang kuat, tiba-tiba bot mereka dipukul ombak yang kuat, rosak dan terdampar di sebuah pulau yang tiada orang. Omar Rudy hubungi Kris tetapi Kris memberitahu bantuan hanya akan sampai esok kerana cuaca tidak elok. Jadi mereka hanya menunggu sampai hari esok. Remy bertambah geram dan mula menyalahkan semua orang. Tan Sri Zaini dan Puan Sri malu dengan sikap Remy. Di pulau itu, mulut Eava hanya membebel menyalahkan Omar Rudy tetapi Omar tetap bersabar. Omar Rudy mula mencari makanan, membuat tempat untuk mereka berteduh tetapi Eava tetap membebel kerana terpaksa makan dan bermalam di situ. Apa yang Eava pelik mengenai sikap Omar Rudy yang tenang. Dapatkah Omar Rudy melembutkan hati Eava Eliana, dan dapatkah Fausrina, Kris Dayana dam Maliqqurahman menerima Eava? Kesudahannya terjawab di dalam Cuti-cuti Cinta…


begitu la citenyer.kalu korang nk tau ape kesudahannyer korang kene tgok la citenyer dulu yerk .dh mcm iklan lak ye . .hehehehe :)




Wednesday, December 29, 2010

harimau malaya korang mmg the best !!!!

assalammualaikum sume korang tengok final piala AFF ka mane??asmah tgok kat umah jewp dgn adik.punye semagat asmah n adik siap pakai baju warne kuning  biru n tukar profile pic  lg.heheh mmg betol2 semagat kan kiteorg.asmah n adik gok smbil menghadap lappy kiteorg.setiap kali gol update kat fb.heheh mcm2 kan kiteorg nie.bnyak gak la status yg asmah update sepanjang perlawanan td.asmah ingt game td xde penonton yg mggunakan laser rupanya ade jugak. kalu x silap asmah pada minit ke 15 penjaga gol malaysia dihalakan sinaran laser.lepas tu asmah x perasan lg ade ke x sinaran laser di pancarkan.bengang jugk la mase tu asmah tgok game kali nie agak kasar la.mase acara penyampaian piala asmah punye la happy mcm asmah lak yg main kat padang td hehehe tp xpe la asmah sbg rakyat malaysia mmg bangga dgn kejayaan ini.


tahniah dan terima kasih unuk squad harimau malaya kerana telah menjulang piala AFF untuk  pertama kali.walaupon kalah di tempat lawan tp piala AFF tu tetap menjadi milik malaysia kerana argreget 4-2.
tahniah jugak buat indonesia kerana menang 2-1.pelawana final td mmg bnyak suspen.terjerit2 asmah diwatnyer.kalu ade sakit jantung mmg dh jalan dh.hehehhe tp congrat kpt gool keeper KHAIRUL FAHMI CHE MAT kerana beberapa kali menyelamatkan gawang malysia dri di bolosi,congratt jugak tuk SAFEE SALI yg bnyak membantu pasukan negara dan dipilih sebagai pejaring gol terbanyak serta tidak lupa jugak tuk pemain2 yang lain di atas usaha gigih mereka sehingga dpt menjulang piala AFF yg sudah lama menjadi idaman malaysia.terima kasih korang.korang mmg hero malaysia la. .





   HARIMAU MALAYA  U ALL THE BEST  ^_^

musim sekolah hampir tiba . .

assalamualaikum . . . hye korang dh bersedia ke nk memulakan persekolah setelah hampir sebulan cuti.??  dh beli bju sekolah,beg sekolah,brg tulis n brg2 yg diperlukan tuk sekolah ke?kalu blum lebih baik pegi beli cpt.mase pown dh suntuk nie.hehehe korang yg nk sekolah asmah lak excited.apelah asmah nie kan.hurm td kan asmah n my mother keluar pergi beli buku adek n bli brg tuk adik sekolah.mase nie la asmah mengambil kesempatan tuk beli brg asmah.adik beli beg asmah pown sibuk nk gak.byak gak la brang yg asmah beli tuk bwak blik KL.bnde yg paling penting yg asmah selalu  bwk blik KLialah SARUNG TILAM N SARUNG BANTAL.hehe asmah nie mmg suke bli sarung tilam.setiap sem mesti bli bru .kat ostel asmah dh ade wane purple,hijau,jinggga n yg terbaru warne purple+pink.td asmah ingt nk beli bantal tp terpikir lak mcm mane nk bawak blik kl.dh la asmah meggunakan kemudahan awam.last2 beli kat kl jewp la.ha asmah pown beli sepit bju.heheh sepit bju asmah asyik ilang jewp.kene rembat.sabar jewp la.sbb tu asmah beli bru.pasni asmah nk simpan sepit bju tu dlm almari nanti kalu letak kat luar ilang lgi lak sepit bju tu.kwn2 ku yg tersyg kalu korang nk pkai sepit asmah tu ambil jewp la dlm almari asmah yerk.hurm penat gak la td. dh la bnyak brang nk kene bawak. smpi malu asmah nk bwak brang tu,sbb bnyak sgt.heheheh.k la smpi sini saja hujah hujah asmah tok ari nie.bubye!!!



                             
2 pic di atas pic asmah sebelum keluar pg td.hhehe pkai bju kurung mase nie.

        
nie sarung tilam n sarung bantal yg asmah beli . . =)

         
nie sepit baju,bedak carrie junior,n krim safi. . 
hehehe(kecoh jewp minah nie bende nie pown nk publish)


nie lah beg yg asmah beli .hehehhe. . .


nie la gabungan semua brg yg asmah beli. 
yg lain x leh tunjuk  ^__^


*p/s:kepada semua yg bakal memulakan  persekolah yg tinggal beberapa hari nie asmah ingin mengucapkan selamt bersekolah.blja rajin rajin  n dptkn result yg baik yerk *

Monday, December 27, 2010

AZAM 2011!!!

salam satu malaysia.lagi beberapa hari lgi kite akan menyambut thun baru,pasti korang sume ade plan kan nk celebrate kat mane nanti. . huhuhu asmah celebrate kat rumah jewp.tp kalu cousin ajak gi lepak.asmah follow jewp hehehe.kalu tahun bru semua nk bru kan.kasut bru la,bju bru la,awek/pakwe bru la..oppppssssss awek/pakwe bru.ha yg tu jgn yerk.setia ade pd yg satu k. . .ahahah kalu semua nk bru mcm mane lak ngn azam korang.xkn still yg lame gak.heheh buat la azam bru yerk. . asmah punyer azam thun bru nie ialah asmah nk thun 2011 lebih baik dr thun yg sebelumnyer.thun 2011 merupakan thun yg agk buzy tok asmah sbb asmah dh last year study.so ade la bnyak bende yg nk kene wat.keje yg paling penting ialah asmah punye final project.pergh dh mase presentation kene speaking full in english. .huhu hope asmah dpt buat.thun 2011 juga asmah akan berpindah di bagunan kolej yang bru.hope dgn pndah di bgunan yg bru smgt asmah tuk blaja semakin membuak2. pastu thun 2011 umur asmah dh 20 thun.sweet 20 lorh!!hahaha.hope thun 2011 asmah jd lebih matang dlm membuat apa saje keputusan yg terbaik utk diri asmah.wah mcm x caye jewp umur nk 20 thun.huhuhu.k smpi disini saja coretan tuk arinie. 

dgn peluang yg ade nie asmah nk ucapkan SELAMAT TAHUN BARU.semoga thun bru nie membuatkn korang lebih matang dan berpikiran positive. .



Saturday, December 25, 2010

jawapan hati !!!

salam ukhuwah semua. utk entri kali ini asmah nk bg tau jwapan hati asmah.hurm korang ingt x entri  asmah yg lepas,yg tjuk nyer adakah aku sudah jatuh cinta.korang mesti nk tau kan btol ke asmah nie dh mula jatuh cinta lagi.wahhhhh!!!jawapan hati asmah ialah mmg compom  la asmah dh mula jatuh cinta.adesss jatuh cinta lak dak asmah nie yerk. erm actually asmah nie agak phobia n malu ngan lelaki.korang mesti terpikirkn nape la minah ni phobia ngan lelaki erk??hahaha biar la rahsia punca@sebab asmah phobia ngan lelaki.asmah tkut sgt hati asmah terluka lagi.korang rase perlukah asmah bgtau ape perasaan asmah kat dyer??atau biarkan jewp perasaan asmah nie??tpkn klu nk suh asmah jujur pergh mmg malu la.asmah nie pemalu yg setia tau. huhuhu korang mcm mane nie??asmah dh poning nk pikir semua nie.jd bengong dh pale nie.asmah mmg dh mula syg kat dyer dh lame dh.tp asmah ingt syg sbg kawan tp ...............korang paham2 sendiri la yerk.haish!!!tiap2 hari asmah mesti teringt kat dye.bgun tidur jewp teringt kat dyer nk tdo pown teringt kat dyer.susah kn mcm nie.mesti dlm hati korang ckp mcm nie"uishhhh minah nie mcm dh angau jewp".kalu btol la dlm hati korang ckp mcm tu,asmah pown rase mcm tu gak tau.heheheh bukan senang asmah nk kurangkn phobia ngan laki. asmah ambil mase 2 thun lebih nk kurangkan tau.akhirnyer phobia tu hampir ilang dr menyelubungi diri asmah.now asmah dh mula start kawan ngan lelaki tu pown mgambil mase nk kwn.hehehe berbalik pade tjuk asal.asmah mmg syg dyer,asmah mmg rindu kat dyer,asmah x kesah la dyer mcm mane,asmah terima dyer n family dyer seadanya.kalu lah dyer jodoh asmah,asmah cume harapkn kejujuran di dalam perhubungan.kerana kejujuran amat penting dlm setiap hubungan jika kite mahukan hubungan kite itu lame atau berpanjangan. . .


Friday, December 24, 2010

adakah aku sudah jatuh cinta???

ari nie asmah nk cite pasal sesorg yg asmah x tau apakah status dia didlm hati asmah. KAWAN??BFF??TTM??PERCURI HATI??hurm asmah pown xtau la yg mane satu.dia nie mmg seorg yg baik sgt2.perkenalan kite mmg satu anugerah yg amat ternilai & tidak boleh dibeli dgn wang ringgit. dia seorg yg matang dlm membuat keputusan.kematangan dia yg membuat asmah terpikat.bukan itu sahaja sifatnyer yg rendah diri juga adalah salah satu daya tarikannyer.kejujurannya di awl perkenalan amt sukar ditemui.bukan senang tau seorg lelaki nk jujur diawl perkenalan.dyer mmg seorg yg caring.walaupown kiteorg x penah jumpe lg..tp asmah senang dgn sikap dye. acctually asmah sgt2 susah nk suke seseorg kalu x jumpe depan2.tp dgn dyer nie lain lak. mcm ade satu aura kat dlm diri dyer yg membuat asmah tertarik.Fuhhh!!! aura yerk. . hahahaha.walaupown dyer tidak memenuhi ciri-ciri lelaki idaman asmah.tp asmah cukup selesa dgn dyer.asmah selese berkongsi cerita,pengalaman,kisah cinta yg lepas malah asmah juga ade berkongsi rahsia dgnnyer.dgn kate lain dyer nie seorg pendangar yg bgus. ketika asmah dlm kesedihan dyer selalu hadir dan berusaha memberikan keceriaan kepada asmah.dyer sering membuat asmah happy dn juga buat asmah sedih.mybe dyer x perasan dyer wat asmah sedih.tp asmah x kesah.xkn la asmah asyik nk happy jewpkn. x fair la kalu mcm tu.hahahah dyer juga tahu mcm mane kalu asmah marah ke ngantuk ke sedih ke or xde mood.asmah pown x tahu mcm mane dyer boleh tahu tu sume padahal asmah kenal dyer bukannyer lame.asmah bukan seseorg yg mudah difahami.kadang kala perangai asmah akn berubah2.ini meyebabkan asmah sukar tuk difahami.roomate asmah pown mengambil mase tuk memahami sikap n perangai asmahh nie.asmah dh cerita sedikit tentang lelaki tu.hahah asmah pown agk blur dgn perasaan nie.asmah serahkn semua nie pada yg maha kuasa.biar Allah saja yg tentukan.kalu dye jodoh asmah,asmah terima dgn hati yg terbuka.-AMIN-

Thursday, December 23, 2010

result PMR, besday adik tersyg di ostel @ karaoke tyme

hari ni 23/ 12 / 10 merupkan hari yg bersejarah buat adikku aishah.hari nie dye punye result PMR dh kuar.asmah n my cousin eika yg menemani dye mengambil result di sekolah. dye dpt result  yg agak bgus.dye dpt  1A 5B 2C.huhu punyer seronok dyer.pas amik result kiteorg gi makn n ape lg karaoke tyme la. . 
hahaaha kiteorg karaoke smpi ilang sore.tp ygx best nyer yg nyanyi asmah ngan cousin jewp, adik asmah x nyanyi pown.katenyer segan hahahha.

hari nie jugak merupakan hari lahir adik asmah yg tersgy SCHA namenyer.scha akak nk nyanyi lagu besday la tok scha.kan kite x dpt celebrate same2 besday scha.

HAPPY BIRTHDAY TO YOU
HAPPY BIRTHDAY TO YOU
HAPPY BIRTHDAY TO SCHA
HAPPY BIRTHDAY TO YOU.

kak bun, kak ton n kak mon dh wish ke blum besday scha nie. huhu yg penting kak bam org yg first wish besday scha yerk.korang jgn jeles yerk..hahahah scha sekali lg akak nk ckp happy  besday semoga pnjang umur dan di murahkan rezeki oleh ALLAH.may ALLAH bless you ya dik. . =)














nie saje pic yg sempat diambil spnjng ari nie.yg penting asmah enjoy giler ari nie.thx kepada my cousin eika n my sister aishah.next tyme kite lepak same2 lgi yerk. . 

Wednesday, December 22, 2010

all about my friend


untuk post kali  nie asmah nk story morry about kawan2 yg banyak membantu asmah x kesah la bantu dr segi ape pown. korang mmg kawan yg best la.asmah seronok sgt dpt jumpe n berkenalan ngan korang sume.


AMILA HUSNA
dyer nie roomate asmah.org nyer cool tp bab nk bahan org bg la kat dyer. mila aku nk bg tau ko nie kesengalanmu telah memikat hati ku wakakakaka.jgn mrah yerk just joking jewp.
wicked wicked!!!


NUR ARIFAH FARIHA
    yg nie pulak my twins hahaha bukan la.actually nie my roomate jugak ramai yg ckp kiteorg nie kembar
.tp hakikatnyer kiteorg nie bukan kembar.kiteorg dua org yg sgt2 berbeza karakternyer.
dia nie baik tp kalu gelak amik ko dh mcm pompun sihir da. :)


IKA ZULAIKA
yg nie pown roommate asmah gak. dyer nie org nyer yg agak garang gak la.kalu gaduh perghhh macm umah tu dyer dok sowang n abis sume loghat peneng dyer kuar.ika nie klu korang nk tau kan dyer nie kalu ade something yg lawak ke yg happy ke sedih ke mesti nangis.kalu ajak tgok cite lawak org ketawa dyer nagis. hahaha lawak kan dyer nie.


MIA
eh sape lak yg comel2 nie??hehehee nie la kawan baik n tercyg asmah di fb. asmah pown x tau mcm mane leh rapat ngan mia nie.dyer nie mmg baik n seorg yg agk manja gak la.asmah seronok giller dpt bkenalan ngan mia .hope perkenalan kite akan kekal hingga hari kiamat.asmah syg mia .huhuhu


MUHAMMAD SYUKUR
haa spe lak dak laki  nie kan??td sume pompuan tibe kali nie lelaki lak.hhuhu nie la best friend asmah.asmah kenal syukur nie kat fb gak.perkenalan kiteorg mmg kelakr la.dyer nie seorg yg supper dupper baik la.n then dyer nie peramah tau.kalu asmah call dyer yg bnyak ckp. asmah byk gelak n diam.biase la asmah nie kan pendiam yg setia huhuh.asmah suke sgt  bile dyer membebel or bercerita.tp x tau la nape asmah suke dyer membebel@bercerita.dyer nie suke menyanyi n menari.setiap kali call mesti dyer nyanyi.kalu dyer x nyanyi mesti dyer bad mood la tu.syukur nie seorg yg berterus terang  n caring orgnyer.haha acctually syukur nie funny .dyer slalu wat asmah gelak.hope perkenalan kiteorg kekal selama-lamanya..haha  byak lak asmah membebel pasal syukur nie. . 


AIN
now asmah nk kenalkan lak nie ain.asmah kenal dyer kat chat daus fan club.ain nie seorg yg agk best jugak.dyer nie sbnarnyer kwn kepada classmate asmah.huhu x sangka lak.dye minat sgt2 hindustan.smpi status kat fb dlm hindustan.hahah sye syg kam0o ain..


ASHIE 
ha nie la satu2 nyer kawan asmah yg bukan dr malaysia. ashie stay kat  brunei. asmah pown x tau mcm mane leh rapat ngan ashie nie.ashie nie peminat fanatik daus(af).dyer minat sgt2 kat daus.ashie nie baik sgt ngn asmah.ashie remember asmah always syg ashie walaupown kite berjauhan .:)



RANI OCTAVIA
nie dia ratu gelak.hahaha nie rani  dyer nie suke  gelak n gelak dye unik sgt.dyer nie seorg yg happy go lucky.dyer seorg yg amik berat pasal kawan2 dyer.kalu korang nk tau dyer nie la org yg first mainkan gitar tuk asmah mase besday asmah.sweet sgt2 dyer nie.hahah rani aku syg ko gilak2 ye.


NUR AZIEMAH
oke yg kecik2 nie org pgil dyer azie.azie nie kwn baik kpd rani. seorg yg baik,sgt ambil berat tentang kawan2.dyer nie kalu bercerita dh mcm mami jarum.hahah asmah pown  rapat ngan azie nie bru jewp walupown satu kelas.tp dyer mmg the best. :)


SALEHA & NAZATUL AIN
saleha nie yg bertudung itam & nazatul ain yg bertudung krim.dua org nie dak junior bilik asmah.tp asmah dh anggap dak berdua nie mcm adik asmah sendiri.actually ain nie dak bilik sebelah tp dyer selalu  lepak bilik asmah.huhu kiteorg x kesah pown sbb kiteorg suke ramai2 meriah sikit bilik kiteorg.yg si saleha nie kiteorg pggil dyer scha. scha nie dak yg manje n nakal. scha suke sgt kacau kiteorg dlm bilik. mcm2 kiteorg buat kat dyer yg paling best kiteorg buly dyer smpi dyer nangis.hahah kiteorg bukan buly dyer saje2 kiteorg nk dyer berdikari sbb kiteorg pown dh nk abis study.haha ape yg penting akak sume syangkan korang yerk.:)


ABDUL KARIM & ZULKARNAIN
ha nie lak dak classmate asmah.dyer org nie la yg selalu support asmah dlm study.asmah selalu wat assingmet group ngan dyerorg la.korang nk tau x asmah gelar kn dyer org yg karim tu cikgu baik sbb dyer ajar mmg best.tp kalu yg zul nie lak asmah pggil cikgu garang sbb dyer ajar mmg garang.muke nk serius jewp.klu nk suh dyer ajar, asmah dh msj siap2 jgn ajr asmah garang2 sbb asmah x leh la org ajr asmah garang2 .hahah tp yg penting korang mmg kawan yg best n sporting. . 


?????
jeng jeng jeng!!! ha sape la kat atas tu erk?? name dyer x leh dipublish kan disini. dyer pown kwn asmah.asmah kenal dyer di fb gak.dyer nie baik orgnyer.tp penuh mystery .huhuhu asmah x tau la nk ckp ape pasal dyer nie.tp yg penting dyer nie cool n best.



semua yg ade kat atas nie,asmah nk ucapkn thx bcoz sudi menjadi teman n melayan kerenah asmah nie.korang selalu ade didalm hati asmah & asmah akan abadikn kenagn dgn korang di dlm hati asmah ini &walupown stu hari nanti korang pasti akan tinggalkan asmah atas sbb2 tertentu.korang pown jgn la lupekn asmah yerk. 
asmah nk korang tau asmah sgt2 mnyayangi &menghargai persahabatan ini.hope pekenalan kite kekal tok selama-lamanye..




*p/s kpd semua yg mengenali asmah.sorry sgt x letak pic korang kat sini.sbb kalu letak semua kwn ,bnyak sgt lak post nie.tp dont worry asmah pown syg korang gak yerk.*

Monday, December 20, 2010

lelaki oh lelaki

semlam hari yg agak klkar bg aku. mane x nyer org2 yg penah mntak couple ngan aku dulu  tibe2 msj aku.hahaha ntah pape2 kan dyerorg nie. bak kate mila(kak bun) temame. dak nie mesti dh break ngan awek la tu.sorie yerk yg msj semlm coz x reply. bukn sy sombunk x  nk reply tp ade sbb2 tertentu yg myebabkn sy mls nk reply msj awk . sorie sgt2 yerk. pastu kol 5 pg lak aku dpt satu paggilan dr org yg x dikenali aku pggil dyer mahluk asing. korang nk tau x ape yg aku bualkan ngan mahluk asing nie??kat bawah nie merupakan perbualn sy ngan mahluk asing tu.. :

  • mahluk asing: assalamuaikum. . .ecah ade??
  • saye: waalaikumussalam . .sape ecah?awk salah no la. 
  • mahluk asing: yeke.awk nie sape name?
  • saye: name sy siti.nape?
  • mahluk asing: nk berkenalan leh x?
  • saye: x boleh!!
  • mahluk asing: nape lak x boleh??
  • saye: sbb sye dh berpunyer. 
  • mahluk asing: awk dh kahwin ke?
  • saye: x lah sy dh bertunang.
  • mahluk asing: sy ganggu awk ke nie?
  • saye: awk agk ganggu x kalu ajak borak kol 5 pagi??
  • mahluk asing: x ganggu kot?
pastu dyer trus letak n then dyer msg  lak.xde makner nyer aku nk reply.pastu aku trus tukar silent mood .dyer call aku blik aku wat bodoh jewp. . hahaha kejam x aku. . hurm aku dh 19 thun  idop kat dunia nie mcm2 lelaki dh aku jumpe. x kenal tibe2 nk ajk kawin la ,ajk couple la mcm2 lg la. .hahaha ape yg penting kite mestilah pandai memilih dan mencari teman idop.supaya tidak menyesal di kemudian hari.

cuti sem bermula . .

cuti sem sudah bermula. kalu cuti mestila nk blik kampung .sepatutnyer cuti dh start ari sabtu tp ade hal kat kl tu yg blik lambat (ade hal la sgt) hahahaa .roomate aku dek mok(scha) blik punye la awal almaklumla dak bru kan. accited btol dyer nk blik.konon nyer nk blik ari rabu.last2 blik hari khamis sbb kene sain borang PTPTN hahah cian btol deq mok akak nie. sejak pemergian deq mok sunyi bilik 3-11(B).
deq moq nie mmg suke sakat akak kat bilik sbb tu la sunyi kalu deq moq xde. huhuhu. pastu penerbangan kak mon(eifa) lak ari jumaat .dyer nie lak blik cuti 2 miggu jewp bwak bju mak oi bnyk giller padahal blik klang jewp smpi 5 beg dyer bwak dh mcm nk pindah umah jewp. pastu tinggal la kak bam(aku), kak ton(eika) ngan kak bun(mila) di hostel.sunyi gak la duk bertiga.kak ton keje @overnyte lak hari sabtu wat part tyme.so tggal la kak bam ngan kak bun di ostel. punyer la boring kiteorg sampi x tau nk wat ape.kak bun lyn game masak2 dyer,kak bam lak layan perasaan smbil  lyn lgu jiwang.tu la hobby kak bam sampi teringt kat ex.huhu  dua hari hidup aku bergitu. kak bun kire oke lg x boring sgt sbb dye gi dating.yer la org ade kasih sayang kan.tggal la kak bam sendirian di ostel huhu cian kan.ari nie turn  kak bun, kak bam n kak ton lak blik kmpg.ingt nk blik pg tp di sbbkn bgun lmbt ptg gak la blik huhu. bgun2 jewp kak ton terus ajak gi breakfast. so pg la kami ke kantin.antara kami bertiga kak ton blik dulu sbb papa dyer smpi awl.kak bam ngan kak ton gerak dr ostel  dlm kol 1 n smpi ke bkit jalil dlm 1.30. punye cpt la kiteorg jalan jln gara tkut ngan ulat tiket. huhu akhirnyer dpt gak tiket bas kak bam punye kol 2.30 n kak ton punyer kol 2.45 ptg. beza kiteorg 15 min  jewp . aku  selamat smpi ke kampg halaman ku pukul 5.30ptg.huhuhu n last skali  tok deq  mok,kak bun ,kak mon , kak ton , semua kwn2  serta semua student YPC yg  kak bam ingin mengucapkan selamt bercuti n enjoy your holiday k .  bubye!!